Je tennisracket anti-tennisarm maken

Wat doe je tegen een tennisarm? Om een pijnlijke schouder, elleboog of pols te voorkomen of verminderen, kunt u als speler de volgende veranderingen aanbrengen aan uw racket, zodat dit beter schokken opvangt:

Bespan uw racket iets zachter, een zachtere bespanning vangt de schokken van de bal beter op. En bij een zachtere bespanning hoeft u zelf niet meer zo hard te slaan om toch de bal genoeg vaart of diepte te geven.

Probeer een bespanning met een dikkere snaar.

U kunt het racket iets zwaarder maken met stukjes lood (speciaal verkrijgbaar in de sportshop) om het racketgewicht te verhogen. Een zwaarder racket reduceert het aantal schokken dat wordt doorgegeven naar de arm en hand.

Controleer, eventueel met uw trainer of bij de sportshop, of uw grip-dikte de juiste is voor uw hand. Wellicht moet uw de dikte van uw racketgreep vergroten of verkleinen. De juiste gripmaat is een belangrijke factor bij een tennisarm.

Dempertjes (die rubberen dingetjes die je tussen de snaren klemt) zorgen meestal niet voor minder schokken voor uw arm, pols of schouder. Ze zorgen er alleen voor dat uw racket anders klinkt en voelt tijdens het tennissen.

Dan nog een laatste tip voor u, nu u toch achter de PC zit. Wanneer u regelmatig werkt met een computer, gebruik dan de niet tennissende hand voor het gebruik van de muis (een rechtshandige speler zal dan de muis met zijn linkerhand bedienen).




Lees/Plaats reactie: 2 |Plaats deze tennistip op eKudos Plaats deze tennistip op Nujij.nl Tip deze tennistip op Hyves Deel op Twitter 06-2010 Ramon



Tennis leren met leertennis.nl | (c) 2006-2015